Jollesejlads

Omfatter sejlads i Optimist-joller, Tera-joller, Zest-joller og Laser-joller.

Klubben råder over et antal 'Optier', som kan lånes, indtil du finder ud af, om det er noget for dig.

Når man vokser ud af 'Optierne', eller hvis man vil starte lidt senere eller som voksen, kan RØS tilbyde sejlads i Tera-joller (eenmands), Zest-joller (tomands) og Laser-joller (eenmands).

Alle, som er fyldt 9 år, og som kan svømme 200 meter, kan sejle joller i Rørvig Sejlklub.

Vi tilstræber at gennemføre sejlads alle ugerne i skolernes ferie. Nye hold starter hver mandag i skoleferien.

Kajak

Kajaksektionen i Rørvig Sejlklub henvender sig både til de erfarne roere, der har en kajak allerede, og til de personer, der gerne vil prøve/lære at sejle i kajak og have et tilhørsforhold til Rørvig sejlklub.

Vi har de skønneste muligheder her i Isefjorden ved Rørvig med bugter og vige, som indbyder til kajak ture med medbragt mad, drikke og badetøj om sommeren.

Du skal være over 16 år og kunne svømme 600 m. for at deltage.

Der er fælles roning tirsdag kl. 17.00 og søndag kl. 10.00.

Windsurfing

Windsurfing  er en populær sport, og farvandet omkring Rørvig er meget velegnet til dette.

RØS råder over udstyr så der kan komme 5-6 personer på vandet af gangen. Klubbens udstyr er til at lære det grundlæggende på, til at starte med.

Alle, som er fyldt 9 år, og som kan svømme 200 meter, kan windsurfe i Rørvig Sejlklub.

Vi har desværre ikke altid instruktører til windsurf, så der kan ikke tilbydes  instruktion i alle ugerne i skolernes sommerferie. Følg med på Holdsport for nyt.

Ynglinge-sejlads

Der er i løbet af sommeren mulighed for at prøve sig selv som gast i klubbens yngling.

Båden føres af erfaren kaptajn.

Kapsejlads

Hver lørdag i sommerferien (og lidt til) er der kapsejlads - stjernesejlads - hvor man få lov til af prøve sine evner i konkurrence.

Kapsejladsen er åben for alle.

Følg med på Holdsport samt nyhedsbreve for nyt.

Onsdagsgrill

Hver onsdag sen eftermiddag/aften i sommerferien er der sammenkomst på terrassen foran klubhuset.

Arrangementets indhold og form kan variere fra uge til uge afhængigt af, hvad dem, som har meldt sig som ansvarlige, har valgt. Der kan f.eks. være drinks kl. 17, fællesspisning kl. 18 eller noget tredje.

Følg med på Holdsport og se nærmere om den enkelte onsdag.

Drikkevarer købes i klubben.